Vi välkomnar våra nya hyresgäster i Östersund!

Rikshem blir ny hyresvärd till 1698 lägenheter i Östersund idag, den första juli 2016. Rikshem siktar alltid mot att erbjuda trygga, trivsamma och flexibla boenden i landets snabbast växande kommuner, och hoppas att alla våra nya hyresgäster ska trivas hos oss.

Vi förstår att det kan finnas många frågor nu när du får en ny hyresvärd. Här nedan svarar vi på några frågor som du kan tänkas ha. Mer information finns här på hemsidan under ”Våra områden”, och ”Östersund”. Du kan även skicka mejl till oss på info.ostersund@rikshem.se alternativt ringa via vår växel på tel 010-70 99 200.

Ortskontor

Rikshem har lokala kontor på respektive ort där vi är verksamma. Information om våra ortskontor, felanmälan samt jour och hissjour med mera hittar du under ”Kontakta ditt ortskontor”.

Sök lägenhet

För att söka lägenheter behöver du registrera dig här på vår hemsida, under Ledigt just nu.

Fiber & TV-utbud

Ett standardutbud av TV-kanaler ingår i hyran. Vill du ha ytterligare kanaler går det att få via Q-market, som är en förmedlare av flera typer av leverantörer. För att se vilka leverantörer det går att få på din adress, gå in på http://qmarket.se/.

Autogiro och E-faktura

Du kan självklart betala din hyra till Rikshem via autogiro men du behöver själv ansöka om det hos din bank. Vi erbjuder också e-faktura. När du är inloggad på din internetbank, ansök om e-faktura genom att söka på Rikshem och följa instruktionerna.

Mina sidor

Mina sidor är Rikshems digitala sida för dig som hyresgäst. När du får din första hyresavi från oss får du också ditt nya objektsnummer. Det använder du för att registrera dig och logga in på Mina sidor. Här kan du bl.a. göra en felanmälan.

Felanmälan

Ifall någonting i din lägenhet går sönder eller behöver åtgärdas vill vi hjälpa dig så fort som möjligt. Detta görs enklast genom att först göra en felanmälan här på via Mina sidor eller genom att ladda ner Rikshems app, där du också kan följa ditt ärende tills det är åtgärdat. För att kunna logga in på Mina Sidor behöver du ditt objektsnummer. Objektsnumret står på din hyresavi. Fram till dess, eller ifall du saknar internet, kan du ringa in din felanmälan på tel 010-70 99 200.

Tvättstugebokningar

Tvättstugebokningar gör du på samma sätt som tidigare.

Frågor & svar

Under fliken ”Frågor & svar” finner du svar på många vanliga frågor som vi brukar få från våra hyresgäster. Hittar du inte svaret på just din fråga är du alltid välkomna att mejla oss på info.ostersund@rikshem.se

 

Varmt välkommen till Rikshem!