Ärendehantering för entreprenörer

Entreprenörer som utför uppdrag i våra fastigheter hanterar och avrapporterar arbetsorder i vårt ärendehanteringssystem via webb eller app.

Länkar till webbfelanmälan, webbapp (Iphone) och app (Android) tillsammans med instruktioner hittar du för nedladdning nedan.

Hantering av ärenden

Tilldelade ärende hittas alltid på Webbfelanmälan och i Rikshems app för ärendehantering. Notifiering är möjlig att få via SMS eller mejl. Det är därför viktigt att ni håller era kontaktuppgifter uppdaterade (görs via Webbfelanmälan eller appen). Kontakta oss om vi ska ändra notifieringsinställningar.

För leverantörer

För att fakturor till Rikshem ska kunna hanteras så snabbt som möjligt är det viktigt att de innehåller rätt uppgifter. Kostnadsställe eller projektnummer samt beställarens namn, ska alltid lämnas av den som beställer en vara eller tjänst.

För leverantörer

Kontakta ditt ortskontor

Här hittar du kontaktuppgifterna till ditt närmaste Rikshem kontor. Titta gärna igenom våra vanliga frågor och svar innan du kontaktar oss för att se om vi redan svarat på din fråga.

Kontakta ditt ortskontor