
När är det lättast att nå oss?
Rikshems kundtjänst och felanmälan tar emot samtal alla helgfria vardagar klockan 7.00-18.00. Vill du rapportera en felanmälan gör du det enklast under Mina sidor på webben.
Tutar det upptaget? Vid vissa tidpunkter under de tider kundtjänst har öppet är belastningen högre än vid andra tillfällen. Ett tips för att slippa väntetid i telefonkön är att ringa när belastningen på kundtjänst och felanmälan är lägre.
Lägre belastning: Tisdag till fredag
Hög belastning: Måndagar och alla förmiddagar fram till klockan 11.00.
Lägre belastning: Tisdagar-fredagar klockan 12.00-18.00.
Sök svaret på din fråga här
Ta gärna en titt här, på våra vanliga frågor och svar innan du kontaktar oss. Här samlar och besvarar vi vanliga frågor från våra hyresgäster. Möjligheten är stor att vi redan har svaret på din fråga här.
Störningsjouren har öppet dygnet runt
Störningsjouren och Rikshems kundtjänst har samma telefonnummer: 010-70 99 200. När kundtjänst har stängt för dagen kopplas ditt samtal automatiskt vidare till jouren. Störningsjouren har öppet dygnet runt.
Vanliga frågor
Här har vi sammanställt de vanligaste frågorna med svar. Om du inte hittar svaret på din fråga här är du välkommen att kontakta oss.
Kontakta ditt ortskontor
Här hittar du kontaktuppgifterna till ditt närmaste Rikshem kontor. Titta gärna igenom våra vanliga frågor och svar innan du kontaktar oss. Det är mycket möjligt att vi redan har svar på din fråga där.