Borsta Tänderna

Det ska vara lätt att bo i hyresrätt!

Vi vill att det ska vara enkelt att bo hos oss. Det ska vara enkelt att flytta in, enkelt att göra en felanmälan, enkelt att betala hyran och enkelt att komma i kontakt med oss. Vi vill bidra till att göra din vardag enklare genom att vara en bra hyresvärd.

Vi har redan arbetat ett tag för att det ska bli enklare att vara hyresgäst hos Rikshem. Kanske har du hunnit märka det?

  • Vår kundtjänst har numera öppet mellan klockan 07:00-18:00 på vardagar.
  • Du som tecknar kontrakt med oss kan signera digitalt med Bank-ID.
  • Vi har förbättrat och förenklat Mina sidor så att du enklare ska kunna hitta information och utföra dina ärenden.
  • Du kan följa status på din registrerade felanmälan direkt på Mina sidor.
  • Dina hyresavier hittar du på Mina sidor, där kan du även se om din inbetalning registrerats.
  • Vi påminner via sms några dagar efter förfallodagen, om du missat att betala din hyra.
  • Vi har installerat öppet nät i alla våra fastigheter. Du kan själv bestämma vilka leverantörer du vill använda för digitala tjänster.
  • Vi har installerat mätare för temperatur och fukt i alla lägenheter. Detta för att du ska få en jämnare uppvärmning och ett bättre klimat i din bostad.

Vi har kommit en bit på vägen men fortsätter att arbeta för att förenkla för dig i din bostadsvardag

Kan vi förenkla för dig?

Vi vill gärna veta om det finns något vi kan göra för att förenkla för dig som hyresgäst, skriv ditt förslag i formuläret och skicka in till oss.